/Files/images/_2018-2019/Безымянныйчю.jpgОрганізація Шкільної Служби порозуміння у Сватівській ЗОШ І-ІІІ ст. № 8 є важливим та доцільним кроком, щоб створити психологічно безпечне середовище для усіх учасників навчально-виховного процесу та сформувати в учнівської молоді стратегії конструктивного вирішення конфліктних ситуацій.
Шкільна служба порозуміння - це команда з 10 старшокласників-посередників (медіаторів), які пройшли навчання-тренінг «Базові навички медіатора/медіаторки шкільної служби порозуміння». Вони допомагають своїм одноліткам розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики – медіацію однолітків, коло прийняття рішень – працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі. Роботу ШСП організовують координатори, заступник директора з виховної роботи та ихолог, які пройшли підготовку за освітньою програмою "Базові навички медіатора/медіаторки в закладах освіти. Створення та координація діяльності служб порозуміння з числа учнів/учениць для впровадження медіації за принципом рівний-рівному".
За, порівняно, недовгий термін діяльності шкільна служба порозуміння (ШСП) має певні результати та позитивні відгуки.
Для дітей взяття відповідальності за свої вчинки — надзвичайно цінний досвід. Дитина дізнається про наслідки своїх дій, про почуття опонента щодо суперечки, самостійно приходить до необхідності відшкодувати втрату та відновити відносини з іншим учасником конфлікту — такий досвід є трансформаційним. На відміну від досвіду отримання покарання, навіть якби воно було ідентичним до того відшкодування, до якого прийшов учасник конфлікту самостійно, саме досвід усвідомлення чужої втрати через власні дії не дає змоги дитині знову вдаватися до подібних вчинків.
У медіації діти навчаються управляти конфліктами, приймати рішення і відповідати за власні вчинки, слухати опонента тощо — тобто усього арсеналу навичок, володіння якими сприятиме формуванню майбутньої емоційно компетентної нації.
Кiлькiсть переглядiв: 51

Коментарi